A / B testování

Home / A / B testování

František Novotný si otevřel pneuservis, ale nedařilo se mu mimo sezónu získat dostatek zákazníků. Přitom měl nové webové stránky a za reklamu platil každý měsíc 10 000 Kč. Vyzkoušel proto A/B testování poptávkového formuláře a díky tomu má každý týden o tři poptávky více. O rok později již František platí za reklamu jen pět tisíc, protože se mu zákazníci vracejí a díky vylepšenému webu pomocí experimentů a testování získává za poloviční investici stejný počet nových poptávek, jako dříve. Chcete také?

CO JE A / B testování?

AB test není skutečně žádná raketová věda, přesto váš projekt může poměrně rychle vystřelit k většímu počtu reálných objednávek. A/B test je česká skomolenina pro Split testing. Zjednodušeně řečeno to znamená – testování více variant podoby stránek u běžných návštěvníků webu. Vítězná verze ja pak nasazena do ostrého provozu.

CO TESTOVAT?

Testovat lze skutečně cokoliv, od textury pozadí, přes obrázky, texty, až po vzhled tlačítka k objednávce. Vždy je však zapotřebí myslet na reálný ekonomický přínos. Začít je tedy potřeba s tím nejdůležitějším a pak postupovat dál a dál. Testujeme vždy nejprve nejnavštěvovanější stránky, poptávkové formuláře, nebo detail produktu či nákupní košík.

Co testování webu přinese?

Cílem split testu je především minimalizovat ztráty v reklamních výdajích a docílit navyšení počtu zákazníků, bez toho abyste museli zvýšit investice do reklamních kampaní. Na rozdíl od jiných marketingových kampaní, ať už jde o optimalizaci webu či PR kampaně, má A / B testování často velmi rychlou návratnost investice a to již v řádů týdnů či několika měsíců.

Jak probíhá A/B testování.

  • Na začátku zjistíme současný stav a projdeme s vámi, jak nyní probíhá celý nákupní proces (1-2 dny).
  • Pokud žádná data nemáte, nastavíme na webu měřící nástroje, díky kterým základní data změříme (7 – 14 dní).
  • Následně stanovíme hypotézy a již provádíme první úpravy, které mohou přinášet výsledky okamžitě.. Zadáváme úpravy vzhledu a rozložení prvků u webových stránek.
  • Vytvoříme testované varianty a spustíme split test (7 – 14 dní)
  • Vyhodnotíme testy a zjednáme hlavní úpravy u kterých je jistota, že přinesou výsledky. Navrhneme i dlouhodobá řešení v rámci projektu.
  • Potřeseme si rukou a buď domluvíme další spolupráci, nebo je implementace  navržených změn ve zcela vaší režii.

Jak je vidět, za pár týdnů může být práce hotova a vy můžete mít každý den více zákazníků. U větších projektů trvá testování i měsíce.

Kolik A / B testování stojí?

Cena testování začíná na nižších desítkách tisíc. Vše je odvislé od současného stavu projektu, počtu testovaných verzí i využívaných nástrojích. Dalším faktorem je i současná návštěvnost a případné nastavení akvizičních kampaní, aby testování přineslo co nejdříve výsledky.

Pokud si myslíte, že do toho chcete jít s námi, přečtěte si kdo jsme a proč děláme co děláme. Pak nám bez obav napište.