Reklama na Facebooku a Instagramu se stává stále větší součástí každodenního života lidí i firem. Facebook a Instagram jsou přitom snadno ovladatelné marketingové kanály, které vám mohou prakticky okamžitě přinést nové zákazníky a zároveň vám umožňují růst ve vašem okolí i na světových trzích. To vše s rozpočtem menším, než byste čekali. Jsme schopni garantovat úspěšnost reklamy na Facebooku, nebo za naši práci neplatíte!
Pár příkladů co jsme dokázali díky reklamě na Facebooku:
- Získali 40 000 odběratelů za 4 dny
- Oslovili 20 % facebookové CZ populace jediným videem (bez placené reklamy)
- Prodali zboží za více než 1 milion za 6 hodin
- Získali stovky tisíc e-mail kontaktů pro klienty
- Přivedli lidi na web za méně než 8 haléřů (ano i to se stalo)
S Facebook marketingem máme více jak 5 let zkušeností a jsme schopni připravit rychlou a účinnou strategii, která podpoří nejen růst značky a přímé prodeje, ale podpoří i dlouhodobý horizont získáním hromady cenných kontaktů. Chcete s reklamou na FB pomoci? Pojďme to vzít popořádku. První konzultaci máte zdarma.
Správa reklamních kampaní na Facebooku a Instagramu
U reklamy na sociálních sítích je třeba rozdělit ji do tří pilířů, které “Fejsbůk” a “Insta” zahrnují.
- Vytváření přirozeného obsahu (běžné příspěvky, videa atp.)
- Komunikace se zákazníky a uživateli (zprávy a komentáře)
- Placené kampaně na FB (placené výkonnostní PPC kampaně)
Každá společnost i její zákazníci mají trochu jiné potřeby, jak si tyto činnosti „namíchat“. Někomu se vyplácí přímá interakce přes komentáře, jinému zase FB a Messenger nahrazující zákaznickou podporu. No a dalšímu podnikateli stačí drtit publikum přesně cílenou a automatizovanou reklamní kampaní. Nejpravděpodobnější je, že potřebujete mix těchto činností.
Zvažte proto své možnosti, jak časové, tak finanční. Pokud na správu Facebookových stránek a reklam nemáte čas, zvažte jejich předání do profesionálních rukou (třeba nám 🙂 ) a již během prvního měsíce zjistíte, jaké má Facebook a Insta reklama výsledky. Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře níže. První konzultace je zdarma.
Jak vytvořit reklamu na Facebooku a Instagramu
Pokud se rozhodnete, že si vyhrnete rukávy a pustíte se do práce sami, máme pro vás pár tipů, jak to udělat správně.
- Zapomeňte na vytváření reklam pomocí propagace příspěvků ze firemní stránky. Alfou a omegou je dnes Facebook Business Manager – platforma pro správu reklam na FB, která je zdarma a umožní vám nejen snadno reklamu vytvořit, ale také přesně zacílit a vyhodnotit úspěšnost.
- Chcete-li reklamu posunout ještě dál, čeká vás buď práce s Google tabulkami, nebo ROI hunter.
- Pro běžné příspěvky využívejte plánovač příspěvků (analyzujte, kdy mají příspěvky nejlepší dopad (dosah / reakce / prodeje) a také, kdo na ně nejlépe reaguje.
- Pro vytváření obsahu využijte užitečné aplikace – najdete je například na Facebook mobile studio.
- Zaměřte se na mobilní uživatele (videa bez zvuku, stories, vizuální forma)
- Buďte osobní a skutečně přirození (fotoshop dnes již vážně netáhne).
- Kontaktujte nás, poradíme, jak to správně uchopit a čím začít.
Kolik stojí reklama na Facebooku
Častá otázka, na kterou nelze přesně zodpovědět. Placená reklama na facebooku patří mezi výkonnostní formy internetové reklamy (tzv. PPC systémy – platíte za klik / zhlédnutí atp.). Tím pádem lze takovou reklamu velmi dobře změřit a nastavit ji tak, aby byla zisková (jinak by neměla smysl). Nechat si spravovat reklamní kampaně se vyplatí s investicí alespoň 20 000 měsíčně – které by se vám měly obratem vrátit. S nižším rozpočtem se vyplatí nastavit si reklamu sám.
Další položkou v rozpočtu je vytváření přirozeného obsahu a komunikace s uživateli. Taková správa facebooku stojí především váš čas, nebo čas lidí z reklamní agentury. Obecně lze říci, že správa od externisty není vždy to nejlepší řešení, nicméně začíná na několika tisících měsíčně (za brigádníka) až po vyšší desítky tisíc. Záleží na objemu komunikace.
I tato komunikace lze do jisté míry automatizovat takzvanými chatboty, s kterými máme velmi dobré zkušenosti. Vytvoření a odladění chatbota stojí od cca. 20 000, ale již za vás pracuje napořád 24 / 7.
Jak je vidět, facebook reklama a cena za inzerci jsou velmi variabilní. Každopádně jako z jedna málo platforem pro inzerci je velmi účinná pro malé i velké firmy a pro malé i velké rozpočty. Pro vaši činnost můžeme sestavit individuální případovou studii, ve které změříme a vyhodnotíme přesné dopady.