Facebook Business manager – první krok k úspěšné reklamě na Facebooku

Home / clanky / Facebook Business manager – první krok k úspěšné reklamě na Facebooku

Facebook Business manager je bezplatná a velmi užitečná platforma pro správu reklam, která může (pokud to již nedělá) pozvednout váš marketing na sociálních sítích na novou úroveň. Zde pár tipů, co Facebook manager umožnuje a jak jednoduše začít.

Reklama na Facebooku se vyvíjí

Ještě před 5 lety byla inzerce na FB velmi jednoduchá. A i když tehdy již existoval správce reklam, většině firem stačilo „zmáčknout“ tlačítko propagovat příspěvek, a reklama byla na světě. Jednoduché to skutečně bylo, ale nevýhodou bylo nepřesné měření výsledků, nemožnost testování a nepřehledná správa financí. O sdílení práce s více lidmi ani nemluvím. To se změnilo, když přišel správce reklam a Business manager.

Při otázce „Co je Facebook Business manager“ můžeme říci, že jde o uživatelské rozhraní, které obsahuje nástroje pro práci s reklamními kampaněmi, publiky – okruhy uživatelů, technickým nastavením (pixely) a firemním nastavením včetně fakturací.

Velkou výhodou je, že z jednoho místa můžete řídit reklamní kampaně pro více stránek nebo dokonce firemních účtů a nemusíte složitě přidávat uživatele jako správce stránek atp.

POZOR: Nikdy si nenechte spravovat své reklamní kampaně v jiném než vašem reklamním účtu. Některé agentury spravují kampaně ve vém účtu, ale to je špatně a hrozí jak riziko zastavení kampaní, tak ztráty všech dat v případě přerušení spolupráce. Proto vždy – jeden projekt – jeden účet.

Základní rozdělení Business manageru

Po přihlášení můžete vidět, že je BM rozdělen na 5 částí.

  • Plánování – kreativní portál
  • Vytváření a správa (business manager, správce reklam, příspěvky stránky, panel aplikací, pomocník pro reklamy, automatizovaná pravidla)
  • Měření a reporty (reportování reklam, testování a učení, analytics, správce událostí – pixely, konverze)
  • Položky (okruhy uživatelů, obrázky, katalogy produktů, místa podnikání)
  • Nastavení (nastavení účtu, nastavení firmy, fakturace)

Platforma je to živá a stále se vyvíjí, proto není možné podchytit vše, ale spíše upozorním na ty nejdůležitější části, které jsou naprosto klíčové a které zároveň budou stačit drtivé většině menších inzerentů.

  1. Správce reklam
  2. Okruhy uživatelů
  3. Reportování reklam (lze využít jen Google analytics)
  4. Pixely (stačí nastavit jen jednou)
  5. Nastavení firmy (stačí nastavit jen jednou)

Jak je vidět, z poměrně rozsáhlé palety aplikací budete využívat primárně 2 až 3 (ty tučně) a zbytek využijete jen občas. Vezměme to odzadu.

Reportování reklam

Upřímně, nemám reporty z Business manageru příliš rád a to z toho důvodu, že nejsou tak přesné, jako Google Analytics v porovnání se skutečně dosaženými výsledky. Reportování reklam je vlastně součástí správce reklam a jednu z výhod můžete vnímat v tom, že report si velice snando „naklikáte“ a máte jej na jednom místě. Pro rychlé udělání hrubé představy je to ideální.

Pokud však zároveň děláte i reklamu v jiných on-line kanálech, budete pravděpodobně stejně využívat nástroj podobný Google analytics, kde budete chtít mít všechny výsledky na jednom místě.

Okruhy uživatelů

Okruhy uživatelů jsou o poznání důležitější, ba dokonce klíčové pro úspěch reklamních kampaní. Možná dokonce důležitější než kreativa. V zásadě zde máte tři typy publik.

a) Vlastní okruhy uživatelů

Což jsou uživatelé, které již s vámi jsou v kontaktu. Například odběratelé newsletteru, stávající zákazníci, uživatelé kteří navštívili konkrétní stránku, u e-shopu osoby, které nedokončili objednávku atp.

b) podobný okruh uživatelů

Toto je naprosto skvělá funkce, která vám umožňuje vytvořit podobný okruh uživatelů, jako již uložený okruh (tzv. looklike publika). Představte si například, že máte seznam 2 000 zákazníků, kteří zakoupili konkrétní produkt. Proto vytvoříte podobné publikum a algoritmy Facebooku sami vyhledají co mají tito uživatelé společného a vytvoří skupinu potencionálních zákazníků, kteří se jim nejvíce podobají. Okamžitě na ně můžete spustit reklamu. Zde jen doporučuji v ČR vytvářet primárně publika s 1% shodou – tedy ty, které jsou úplně nejvíce podobní. Tam je pravděpodobnost největší úspěšnosti.

c) Uložený okruh uživatelů

Zde vám facebook šetří práci. Například víte, že stále inzerujete na Rodiče, kteří mají děti ve věku 0 až 3 roky žijící v Praze a tak si tento okruh jednoduše uložíte. Příště jej pak vyberete ze svého seznamu a šetříte svůj čas. Navíc z něj můžete udělat snadno kopii a tu upravit – například místo rodičů oslovíte pouze maminky. Pak zhodnotíte, které kampaně jsou úspěšnější.

Správce reklam

Zde již jdeme do finále. k vytvoření samotných reklam. Facebook ve správci vytvořil velmi povedeného průvodce, kterého dále vylepšuje / upravuje. S prvním nastavením vám proto pomůže.

Samotné kampaně jsou rozděleny logicky na tři části

  • Povědomí – cílené na budování povědomí o značce / produktu či na maximální dosah příspěvku.
  • Zvažování – pro uživatele, kteří vás již znají, nebo znají produkt a je reálná šance, že nakoupí.
  • Konverze – umožňuje cílit na dokončení objednávky, nákupu, vyplnění kontaktního formuláře, nebo navštívení obchodu.

V této logické formě již vidíte i postup, jak reklamu nastavit. Pak se již dostáváte k tvorbě samotných reklam a tomu věnujeme některýc z dalších článků.

Jak vidíte, reklama na facebooku není věda, ale chce to cvik, praxi a věnovat tomu čas. Pokud čas nemáte, zkuste se obrátit třeba na nás :-). Kampaně na Facebooku a Instagramu za vás obstaráme.

Přihlášení do Facebook Business manager najdete na této stránce https://business.facebook.com/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *